Met de camper naar Amerika
HaVi
2008-01-18 11:16:38 UTC
Vast niet de eerste keer dat deze vraag langskomt, maar....
Van de zomer gaan we met een camper rondtrekken in Florida. Wij, dat zijn
pa, ma en 2 kinderen (17 en 14). Graag zou ik wat ervaringen horen van
mensen die dat al gedaan hebben. Hoe gaat het daar met kamperen, zijn er
genoeg campings, mag je "wild" kamperen, is er genoeg ruimte op campings of
is het verstandig om vooraf te reserveren. Kortom, vragen zat en er zijn
vast meer dingen die nog komen opborrelen naarmate hierop geantwoord gaat
worden.

Hans.
traveller ©
2008-01-18 11:37:27 UTC
On Fri, 18 Jan 2008 12:16:38 +0100, "HaVi"
Post by HaVi
[...]
Hoewel er zat campings zijn, is Florida in de zomer nogal druk dus
reserveren (als je route al vastligt) is een optie. Wild kamperen
mag niet en het is ook niet aan te bevelen.
--
de groeten van Martin

http://route1.nl
http://home.planet.nl/~usa/
http://route1.nl/grandcanyon2007/
Mieke
2008-01-22 14:42:44 UTC
Heb ervaring met een mobilhome te West-Canada en West-Amerika.
In Amerika hebben wij Grand Canyon,Yellowstone,Las-Vegas enz gedaan.
Mobilhome gehuurd bij Cruise America , via http://www.camper.nl is de firma
Travelhome uit Eindhoven dit dit alles verzorgde.
Heb je nog geen camper gehuurd of vastgelegd,bekijk dan de link eens.
Ik kan hier nog een hele lijst tips en trucs uitleggen maar ik weet niet
ofdat je al ervaring hebt met een mobilhome,zodoende.

Laat maar iets weten ......
JohnD.
2008-01-22 16:32:46 UTC
Post by Mieke
[...]
Vooruit dan maar:

Stel dat je met de camper van Travelhome een ongeluk had veroorzaakt.
De berijder van de auto die je hebt aangereden is na langdurige
opname in het ziekenhuis overleden. De advocaat van de nabestaanden
stelt je aansprakelijk voor de ziektekosten en ook voor de financiële
gevolgen tengevolge van het overlijden van de kostwinner.
Laten we de schade ramen op 3.000.000 US dollar.

In hoeverre was je daarvoor verzekerd bij Travelhome?

Dit is geen theoretische vraag. Ik zou daar graag antwoord op krijgen.

Groeten,

JohnD
traveller ©
2008-01-23 08:58:49 UTC
Post by JohnD.
Post by Mieke
[...]
Een emailtje naar travelhome is te voor de hand liggend?

Mieke
2008-01-23 14:42:08 UTC
Post by JohnD.
Post by Mieke
[...]
JohnD,ik denk dat jij nooit van verzekringen hebt gehoord,en nog nooit in
Amerika bent geweest?
Ja man,als ik het zo begrijp zou iedereen thuis moeten zitten wachten in
zijn zetel,pff
JohnD.
2008-01-24 11:08:17 UTC
Post by Mieke
Post by Mieke
Amerika bent geweest?
Ja man,als ik het zo begrijp zou iedereen thuis moeten zitten wachten in
zijn zetel,pff>
Grappig zo'n antwoord.

Laat ik voorop stellen dat ik nog nooit in Amerika geweest ben.
Wel heb ik vorig jaar een Amerikareis voorbereid. Daarvoor zou ik gebruik
willen maken van een grote camper van Travelhome gedurende een maand.
Ook had ik een raming gemaakt van de totale kosten.
Ik heb mijn planning en kostenraming aan een Travelhome-medewerker
voorgelegd. De kosten had ik 500 euro hoger geraamd dan waarop hij
uit kwam. De route leek hem uitstekend.

Bij het punt Verzekeringen was ik een vervelend iets tegengekomen.
Wanneer ik door eigen schuld een schade zou veroorzaken, zou ik
jegens derden maximaal voor 1.000.000 US-dollar verzekerd zijn.
Dat is ongeveer 850.000 euro.
In Nederland ben ik met mijn auto verzekerd voor WA materieel
2.500.000 euro en voor WA letselschade 5.000.000 euro.
Nu weet ik dat Amerika bij uitstek een claimland is wanneer je door
eigen schuld een ander schade toebrengt.
Volgens mij ben je dan gek (sorry voor dit woord) om aan zo'n reis
te beginnen, zonder daarvoor afdoende extra dekking te regelen.
En dat kon men bij Travelhome niet.........!
Ook had de medewerker de ervaring dat iemand prive grote schade
had geleden door zo'n ongeluk.

Ik zou het op prijs stellen van je te horen hoe jullie verzekerd waren
en voor welke bedragen.
Wellicht waren jullie gewoon slecht verzekerd en hebben jullie je
dit risico gewoon niet gerealisseerd.

JohnD
HaVi
2008-01-23 20:42:20 UTC
Post by Mieke
[...]
Geen ervaring met campers, wel met kamperen (tent, caravan). Maar die
ervaring is allemaal in west-europa en niet in de USA. Het gaat mij vooral
om de manier waarop men in Amerika omgaat met kamperen, campings en dat
soort dingen.

Hans.
Twan
Hans.
Tom
2008-01-23 23:14:46 UTC
Post by HaVi
[...]
Als je wat meer wil weten over Amerikaanse campings, kijk eens op de site
van KOA campgrounds: www.koa.com
En als je in Google 'camper + amerikareis' tikt, krijg je heel wat links
naar mensen met eigen ervaring met het huren, rijden en kamperen met een
camper in de VS.

Tom.
Mieke
2008-01-24 15:12:43 UTC
Post by HaVi
Post by Mieke
[...]
Hou u vast want hier komt de lange lijst met tips
Deze informatie is met een camper C25 van Cruise America
Ik ga het zo kort mogelijk houden
Na het landen in Amerika is een overnachting verpilcht als je een camper
huurt,dit wil zeggen ,eerst slapen en dan afhalen.
Huur zeker wat klapstoeltjes bij de verhuurder,is gemakkelijk.
Check alles ofdat alles werkt naar behoren.
Verbruik camper is ongveer 20Liter per 100km
Tanken aan de pomp is per Gallon, 1 Gallon=3.8liter..
Verbruik is dus op zijn amerikaans ongeveer 5gallon op 100km

Op de camping
Je kan plaatsen op voorhand reserveren,soms nodig tijdens drukke periode's
Via internet kan je dat allemaal gemakkelijk van hieruit regelen
Met je camper kun je normaal gezien een dag of 2 toekomen zonder aansluiting
op het water of rioolputje
Als je ziet "FULL HOOKUP" dat is een campingplaats waardat je bij je camper
elektriciteit,water en een afvoerputje hebt voor het ledigen van de afval
tanks.
Dit gebeurt door het aankopellen van een dikke darm aan de camper en door
wat hendeltjes te openen kan je alles ledigen,is een prachtsysteem,in europa
is het een afvaltankje dat je moet wegdragen en uitgitieten,in amerika niet.
Chemicalien kun je overal kopen voor je wc.
De camper heeft ook een lpg tank dat alleen gebruikt wordt voor je
gasvuur,verwarming en warmwater,de camper rijdt alleen op benzine
Met je lpg tank moet je toch meer dan 1 week toekomen,denk zelfs meer.
Neem eleastieken mee voor de deksels van de kookpotten en alle andere losse
zaken op zijn plek te houden,anders veel gerammel dat je rijd,zelfs het
bestek kan hard rammelen,even een elastiekje erom heen en klaar is kees.
Enkel als je aangesloten bent op de elektriciteit heb je binnen in je camper
netstroom,anders niet (of je moet je stroomgroep aanzetten),de micro)oven
werkt alleen op netstroom...neem een reisadapter mee en een verdeelblok
zodat je via 1 stopcontactje vanaales kunt opladen,gsm,scheerapp,enz....
Neem een oplaadbaar scheerapp,is gemakkelijk als je geen netstroom hebt.
De spanning in amerika is 110v,zorgt ervoor dat je toestellen erop werken.
Heb je een Tomtom dan is dat ook wreed gemakkelijk.
De camper is een automaat,tof mee rijden hoor,heb je zeer vlug onder de knie
Als je gaat winkelen de eerste dag met je camper zal het een heel gebeuren
zijn en dat je veel gaat inkopen.
Vraag een kortingskaart of wordt lid (met een foutief adresje,hi) en je hebt
een kortingskaart.
De ijskast/diepvries werkt op Lpg of op netstroom,niet op 12v accu.
Koop in het begin een zak ijsblokken zodat je vreizer direct op temp is.Ijs
vind je overal.
Het rijden in amerika is zoals hier,sorry,het is ginder nog beter en
rustiger.
Hou u aan de regels om problemen te voorkomen,surf ook maar eens over de
veerkeersregels,hier en daar is het wel anders dan hier,bv...Rechts afslaan
aan het rode licht mag enz....
Koa campings zijn goed maar prijzig.
Even een tip,wij hebben Disneyworld ook gedaan te Orlando,die hebben ook een
zeer mooie en grote camping waardat je kunt gaan staan voor een paar dagen
Disneyworld.Niet verschieten,wij hebben daar 17dagen in Disneyworld en
andere pretparken rond gelopen,Universal Studio's,Disneyworld,Island of
Adventure,Seaworld,allemaal op amper 30minuten van elkaar (bij wijze van
spreke)

Man man man,ik ga stoppen hier,wil je nog wat info...vraag maar gerust
Ernst
2008-01-24 18:36:44 UTC
Post by HaVi
[...]
Nog één aanvulling na Mieke d'r bijna volledige lijst: passeer nooit een
schoolbus (geel) die kinderen aan het laden of lossen is (rood licht en
rode flap). Passeren geldt in de States als een halsmisdrijf!

En zorg dat de camper een cruise control heeft. Zet die op de maximum
snelheid (55, 65 of 70 mph, afhankelijk van de staat) en ga wat anders
doen. Zo relaxed heb je nog nooit gereden. O ja, behalve de staat
Washington (Noordwesten) geldt overal (zover ik weet) "keep your lane",
m.a.w. rechts inhalen is heel gewoon. Maar er wordt weinig ingehaald,
want iedereen rijdt even snel.
HaVi
2008-01-24 20:59:36 UTC
.
Post by Mieke
Hou u vast want hier komt de lange lijst met tips
Inderdaad een hele lijst. Zitten een paar handige (heel praktische) dingen
bij.
Bedankt.

Hans
Mieke
2008-01-25 14:22:28 UTC
Als je achteruit rijdt ,laat je begeleiden door iemand van je familie,denk
nu niet dat ze ginder je gaan uitlachen omdat je met zo'n groot ding niet
alleen achteruit kunt rijden,nee hoor,zet eventjes iemand achteraan voor de
aanwijzingen,indien er iets fout zou gaan kan die persoon een stevige klop
op de buitenkant geven zodat jij direct kunt stoppen.
Koop ook een waskoord om buiten een draadje te kunnen spannen voor iets te
laten drogen.
Ook een sponsje voor de ramen te kuisen is aangewezen,vliegen enzo.
Oja,bij het afhalen kun je vragen aan de camperverhuurder ofdat ze voor een
prijsje de buitenkant kunnen wassen bij het inleveren.Als er een carwash is
bij het bedrijf valt de prijs zeer goed mee.Ik heb maar een 20dollar moeten
betalen.

De verkeerlichten hangen aan de overkant van het kruispunt.
Hier bij ons staan deze vlak bij de stopstreep, de eerste wagen heeft geen
goed zicht op de lichten,in amerika hebben ze de lichten gewoon aan de
overkant of midden gehangen voor beter zicht,hou daar rekening mee,de
stopstreep is dichter dan het verkeerslicht.

Het tanken bij benzinestation is soms wat eigenaardig,je gaat (denk ik)
betalen met visa.Je steekt je visa in de pomp en je kunt tanken,soms maar
voor 50dollar,meer niet,je kan natuurlijk je visa eruit halen en terug weer
insteken en terug voor 50dollar tanken,dit is 1 mogelijkheid......2de
mogelijkheid,je geeft je visakaart af aan de receptie en die zetten de pomp
vanop afstand in werking,je kan je tank vol gooien en betalen.

Wij hadden een mobilhome met 2dagtellers,zo kon ik de dagafstand bijhouden
en op de andere meter de afstand/tankinhoud...bv..tanken op 600km/400mijl

Zoals gezegd hadden wij een camper C25,is een 5persoons camper,maar ik zou
voor jullie het type C30 aanraden,is wel wat groter maar voor 4 personen wel
aangewezen.
Of surf wat rond voor andere modellen.

Parkeren op winkels doe je op de camperparkings,of zet je mobilhome zo dat
je goed wegkunt.

Oja,op de snelweg ben je een trage slak,ik bedoel,vrachtwagens zijn stukken
sneller in het optrekken en rijden tevens ook goed door.Als je er ene ziet
afkomen in je spiegel ga dan op zij als je kunt,zij moeten hun kost
verdienen en jij bent op vakantie.

Er zijn ook autostrade's waardat het Linkerrijvak alleen bestemd is voor
carpooling en autobussen (staat aangegeven hoor boven het rijvak)

Toemme;weeral een lijstje,doei.....
Mieke
2008-01-25 20:12:14 UTC
Oja,nog even dit...

Ken je Flex-tarieven ?

Dit zijn de huurtarieven die worden gehanteerd op basis van vraag en aanbod.
Het kan zijn dat je MEER betaald voor een KLEINERE mobilhome als voor een
grotere,echt waar.
Zij baseren zich op hun type's dat nogal vlug verhuurd word,en zo stijgen
dan de prijzen van die categorie....het is ook zo dat hun grotere
mobilhome's slechter worden verhuurd en dat ze dan de prijs verlagen.
Ik heb het eens nagezien op http://www.camper.nl voor de periode juli 2008
dat er toch al verschil zit op de prijzen,de kleinere zijn wat durder en de
grotere zijn goedkoper dan de kleinere,maar dat kan van week tot week
veranderen.
Hoe vroeger je boekt hoe beter.
Ik heb via die website 2 keer een boeking gedaan,alles verliep
VLEKKELOOS,aanrader.

Vliegen naar Amerika is geen probleem als je je aan de voorschriften houd.
De valiezen MOETEN altijd toegangkelijk zijn voor iedereen,dat wil
zeggen,niks op slot,gebruik je spanbanden met codeslot,schrijf dan toch met
een klevertje de code op.
Het klinkt raar,wil je geen opengebroken valies,hou ze open.
Bij de douna is het ook even schrikken,ze nemen elektronische
vingerafdrukken en een oogscan van je oog...Dit is allemaal poempsimpel,even
je vinger op een toestel,een klikje en klaar is kees,....even naar de camera
kijken,en hop,is zo gebeurd.

Bij het inchekken (als je terugvliegt) is het andere koek,gene schrik hé.
Sowieso moet je je schoenen uitdoen en mee door de handbagagescanner laten
rollen,is een gek gezicht,iedereen moet dat doen.
Wij moesten eens door 2 scanners,1 gewone en 1 waardat allemaal lucht op je
afkwam,maar dit was weer een gekke ervaring,hi
Verschiet niet als ze met een doekje in je handbagage rondgaan,dit is niet
om alles op te blinken maar is een springstofcontrole,doekje gaat even in de
computer en ze zien het allemaal.
In het vliegtuig zul je wel een paar films zien,hoofdtelefoontje aanschaffen
op de vlieger en klaar is kees.

Toemme,weeral een lijstje hi....
Achja,ik kan hier nog uren doorgaan.
Wil je naar disneyworld,vraag maar op,maar verschiet niet dat er weeral
lijstjes met tips op je afkomen,is al wel 5j geleden,maar ja,iets weet ik er
nog van hoor.
HaVi
2008-02-01 14:26:55 UTC
Post by Mieke
Wil je naar disneyworld,vraag maar op,maar verschiet niet dat er weeral
lijstjes met tips op je afkomen,is al wel 5j geleden,maar ja,iets weet ik
er nog van hoor.
Laat maar komen, hoor. Kan nooit genoeg tips hebben.

Hans.